.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تحقیق و تفحص از بانکهای کشور

عضو کمیته تحقیق و تفحص از بانک های کشور گفت: نخستین جلسه کمیته تحقیق و تفحص بانکها در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

علی اصغر یوسف نژاد افزود: با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی اخیرا تحقیق و تفحص از عملکرد بانک های کشور را تصویب کرده و از اعضای آن انتخاب شده اند بنابراین جلسه آینده این مهم در محورهای کاری تحقیق و تفحص از بانکهای کشور خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در جلسه آینده راجع به شرح وظیفه و عملکرد بانکها و نیز در مورد تناسب انجام وظیفه و عملکرد با فعالیتهای مندرج در قانون بانک ها بحث خواهد شد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه از مهمترین مسائلی که مربوط به بانکها بوده و باید مورد پیگیری قرار گیرد انحراف عملکردی بانکها و بررسی شرکت های وابسته به بانک ها است، تصریح کرد: سرمایه گذاری بانک ها در شرکت های وابسته و بررسی سود و زیان ناشی از آن در بانک ها در جلسه آینده تحقیق و تفحص از بانک ها به بحث گذاشته می شود.

یوسف نژاد با بیان اینکه بر اساس آمارها بانکهای کشور اکنون با 40 هزار میلیارد تومان بدهی معوقه از سوی متقاضیان مواجه هستند، یادآور شد: عمده تسهیلات اعطایی در بخش های صنعت و کشاورزی بوده و عملکرد تسهیلات تکلیفی و مقایسه آن با قوانین بالادستی از موارد دیگر مورد توجه در جلسه آتی خواهد بود.

وی بیان داشت: مسائل مربوط به بانکداری اسلامی، واگذاری بانک ها بر اساس اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی، صندوقهای بدون مجوز، بدهیهای دولت به بانکها نیز در جلسه کمیته تحقیق و تفحص بانکها بین مجلسیها و مدیران بانکها بحث می شود.

نماینده مردم ساری خاطرنشان کرد: مسائلی در ارتباط با بانکهای خصوصی، امکان رقابت بانکهای دولتی و خصوصی، رعایت شرایط بسته سیاستی نظارتی بانک مرکزی، نرخ تسهیلات و گردش پولی مناسب در اقتصاد نیز از جمله محورهایی است که قطعا مد نظر اعضا در جلسه فوق خواهد بود.

وی بیان داشت: مسائلی مربوط به بانکداری خارجی و داخلی، تقویت بنیه مالی بانک ها، اثرگذاری بانک ها در اقتصاد کشور، چگونگی واگذاری بانک های رفاه، تجارت، ملت و صادرات به بخش خصوصی در جلسه آتی کمیته تحقیق و تفحص مجلس از بانک ها نیز در این جلسه مورد بررسی قرار می گیرد.

یوسف نژاد زمان برگزاری جلسه فوق را آینده ای نزدیک اعلام کرد./مهر


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.